Semakin kuat DUGAAN melanda, Semakin dekat jalan BAHAGIA.....


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Dalam beberapa minggu ni, bertimpa-timpa dugaan yang melanda. Yelah, kehidupan mana yang tidak dilanda badai. AJ pasti semua orang pasti akan melalui fasa kehidupan yang sebegini. Kalau ada yang cakap tak pernah, mungkin masanya belum tiba. Sudah menjadi lumrah kehidupan, yang di atas bukan selalunya sentiasa berada di atas dan yang jatuh tersungkur belum tentu tidak berupaya bangun kembali.

Begitu jugalah yang terjadi kepada AJ.

Alhamdulillah, setelah beberapa kali melalui fasa yang penuh dengan keperitan ibarat digantung sampai mati, AJ berjaya menjadi seorang yang lebih tabah. Dan AJ semakin dekat dengan jalan yang penuh KEBAHAGIAAN. Terima kasih YA ALLAH kerana memilih AJ menjadi penerima dugaanNYA. AJ percaya DIA memberikan dugaan kepada hambaNYA untuk menguji dan menjadikan seseorang itu lebih tabah. 

Dan..... Di hujung setiap dugaan yang DIA berikan sudah pasti terselit sesuatu perkara yang kita tidak nampak iaitu KEBAHAGIAAN. Dan rasanya AJ telah nampak sedikit kebahagiaan tu, walaupun belum atau tidak seindah yang AJ harap-harapkan. Alhamdulillah. Dugaan itu juga menjadikan AJ insan yang lebih tabah dan berfikiran positif.

Betul kata orang kita jangan selalu kalah dengan dugaan, jangan cepat berputus asa. Kerana SEMAKIN KUAT DUGAAN MELANDA, SEMAKIN DEKAT JALAN BAHAGIA....

Ya Allah, kau tabahkanlah hatiku dalam menempuhi dugaanMU yang masih penuh dengan jalan-jalan berliku. Semoga pintu menuju bahagia itu sentiasa terbuka luas buatku dan juga buat insan-insan yang terdekat denganku. AMIN.

P/s : Alhamdulillah atas rasa ini....

Happy Birthday to Me & Mr. JR.......


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Happy Birthday to Me on 6th June 2011 and Happy Birthday to JR on 8th June 2011.

Tahun ni genap la umur kami 25 tahun dan 24 tahun. Alhamdulillah kerana kami masih diberi peluang untuk masih lagi bernafas di muka bumi ni

Takde celebrate apa-apa pun. Cukuplah sekadar wish Happy Birthday je. Tahun depan kita celebrate sama-sama ye. Hehehhehheh. Insyaallah kalau umur dan jodoh kita masih panjang. Aminnnn.

Thanks for the Chicken Wing.  Sedap jugak sesekali duk celebrate ala kadar je kan. Hahahaha. Jadilah asalkan perut kenyang dan hati bahagia. Kahkahkah.


Gambar Hiasan

I doakan semoga kita berdua dipanjangkan umur, sentiasa dimurahkan rezeki dan yang paling penting semoga jodoh ada jodoh antara kita. Aminnn.