Event : Sidang Media Glasstech Asia 2013


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Selasa, 28 Oktober 2013 bertempat di Kuala Lumpur Convention Centre (KLCC) berlangsungnya sidang media pameran Glasstech Asia 2013...
Sidang media ini diadakan bagi mempromosikan pameran Glasstech Asia 2013 yang bakal diadakan pada 25 - 27 November 2013 ini di Hall 3,4,5 dan 6 di KLCC...


Pameran Glasstech Asia 2013 ini merupakan pertama kali diadakan di Malaysia..
Dikatakan sebagai  "Glass Hub of Southeast Asia" , Glasstech Asia merupakan pameran yang sukar ditandingi yang menyediakan pempamer dari pelbagai negara dengan gambaran yang lebih mendalam ke dalam pembuatan kaca, pemprosesan, produk dan sektor bahan. Oleh itu, Glasstech Asia 2013 adalah satu platform yang sangat baik untuk industri di seluruh dunia untuk memasuki pasaran yang semakin meningkat Asia Tenggara.

Acara tahun ini, dijangka menarik 250 peserta dari 30 negara serta 4500 pakar perdagangan dijangka menjana USD $ 18,5 Juta dalam tawaran perniagaan, menyumbang dengan ketara kepada pertumbuhan ekonomi negara.

Pada sidang media tersebut seramai 5 orang panel terlibat iaitu :

1. Mr. Edward Liu (Group Managing Director of Conference & Exhibition Management Services (CEMS), Co-Organiser of Glasstech Asia 2013)

2. Mr. Gan Chee Siong (Chairman of Singapore Glass Association (SGA), Co-Organiser of Glasstech Asia 2013)

3. Mr. Ho Sai Woo (President of Malaysia Glass Association (MGA), Local Host of glasstech Asia 2013)

4. Ir Looi Hip Peu (president of Malaysia Green Building Confederation (MGBC), Supporting Organisation & Conference Partner)

5. Ar Chan Seong Aun (President of Pertubuhan Arkitek Malaysia (PAM), Supporting Organisation & Conference Partner)


5 orang panel Sidang Media Glasstech Asia 2013

 

Pameran Glasstech Asia 2013 dihoskan oleh Malaysia Glass Association (MGA) dan dianjurkan bersama oleh Singapore Glass Association (SGA) dan conference & Exhibition Management Services Pte Ltd (CEMS).
Dalam usaha untuk mengetengahkan isu-isu dan perkembangan dalam bangunan dan pembinaan ECO, Glasstech Asia 2013 akan mempunyai 2 seminar utama iaitu "The Green Building Seminar 2013 yang menumpukan pada 'Glass & Facade' : The Green Building Perspective" dan seminar oleh Pertubuhan Arkitek Malaysia dengan tema "Our Glass solutions : Our Key to Success."

Bagi mereka yang berminat untuk menyertai Glasstech Asia 2013, boleh mendaftar secara online di www.glasstechasia.com.sg/en/visitor-registration ianya juga terbuka kepada orang awam selain mereka yang terbabit dengan industri glass.


4 ulasan

  1. mereka yang terbabit boleh la mendaftar kan..rugi kalau terlepas peluang nie

    BalasPadam
  2. event event event...i want more, i want more...tapi dengan 'token" la yang syiok kan AJ... he he he...

    BalasPadam
  3. best ler Aj dapat joint event yang meletopsss..nie...

    BalasPadam