Review - L'Occitane Immortelle Divine Youth Oil

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Minggu lepas, AJ dan beberapa orang gadis cantik dari The Butterfly Project mendapat jemputan dari L'Occitane The Gardens Mall untuk melihat demo dan mencuba sendiri L'Occitane Immortelle Divine Youth Oil.


Bila sebut pasal produk yang berasaskan minyak ni mesti korang yang ada kulit berminyak ataupun kulit kombinasi macam AJ tak rasa teruja nak mencuba. Sebab pada kita, produk ni akan membuatkan kulit kita jadi makin berminyak. Kan? Sebenarnya, produk berasakan minyak ni boleh digunakan oleh semua jenis kulit. Kita cuma perlu tau amaun yang diperlukan untuk kulit kita je.


Masa kat outlet L'Occitane, kami semua diberikan penerangan yang ringkas dan padat mengenai L'Occitane Immortelle Divine Youth Oil. Selain tu, ada demo 1 to 1 dengan beauty consultant L'Occatine untuk tunjukkkan kepada kami macam mana produk ni berfungsi dan kesannya pada kulit.


1 tape test yang similar dengan kulit kita telah diletakkan pada kedua-dua belah tangan, Salah 1 diletakkan L'Occitane Immortelle Divine Youth Oil. Kesannya korang boleh tengok  sendiri macam mana produk ni menyerap masuk ke dalam kulit. Bila tengok demo tu, AJ sendiri jadi tak sabar nak try kat kulit muka AJ pulak. So jom tengok macam mana hasilnya selepas hampir 2 minggu penggunaan. sebelum tu AJ terangkan sera sedikit mengenai produk ni.


L'Occitane Immortelle Divine Youth Oil

L'Occitane Immortelle Divine Youth Oil 100% dari bahan semulajadi. Teksturnya sangat halus dan ringan pada kulit. Produk ni juga takkan membuatkan pori muka kita tersumbat.

Mengandungi 7 jenis Plant Oil iaitu :

  • Rose Hip Oil
  • Apricot Oil
  • Sea Buckthorn
  • Borage Oil
  • Echium
  • Evening Primrose
  • Camelina Oil


Dan juga, terdapat 8 kebaikan dari Plant Oil iaitu :

  • Anti-oksidan
  • Anti Keradangan
  • Menseimbangkan kulit
  • Melembutkan kulit
  • Menhidrasikan kulit
  • Memperbaiki struktur kulit
  • Menyuburkan kulit
  • Melindungi kulit dari kerosakan


Kebaikan L'Occitane Immortelle Divine Youth Oil untuk semua jenis kulit.

Jika kulit korang berminyak atau berjerawat, L'Occitane Immortelle Divine Youth Oil akan membuat kulit korang lebih licin dan lembut.

Jika kulit korang kering, L'Occitane Immortelle Divine Youth Oil akan menyerap masuk kedalam kulit tanpa membuatkan kulit jadi berjerawat. Ianya juga membantu kulit tampil lebih cerah

Jika kulit korang jenis sensitif, L'Occitane Immortelle Divine Youth Oil boleh membantu mengurangkan kesan kemerah-merahan pada kulit.

Review AJ

Okay, masa AJ mula guna L'Occitane Immortelle Divine Youth Oil kulit AJ memang tengah kering dan sedikit menggelupas. Bila AJ pakai foundation ataupun mekap, kulit nampak sangat tengah merekah. Bende ni memang buat AJ tak selesa dan agak mencacatkan penampilan. Korang boleh tengok kulit AJ sebelum gunakan L'Occitane Immortelle Divine Youth Oil.




Nampak tak betapa kering dan tak sekatanya kulit AJ masa ni? Stress tau! Rasa macam bile mekap tu serba serbi tak kena.

Bila AJ mula pakai titisan pertama, AJ boleh rasa yang produk ni memang betul-betul menyerap dalam kulit. Tekstur dia ringan dan tak buat kulit AJ rasa melekit ataupun terlalu berminyak. Senang je nak ratakan pada kulit. Macam kulit kering AJ ni, 2-3 titik je dah mencukupi. Lepas pakai L'Occitane Immortelle Divine Youth Oil, AJ akan pakai pelembab kegemaran AJ dan boleh rasa yang kadar penyerapan produk tu pun menjadi lebih baik!

AJ pakai L'Occitane Immortelle Divine Youth Oil 2 kali sehari, pagi dan juga malam. Hasilnya, kulit AJ tak lagi kering. Tona kulit pun jadi lebih sekata. Korang boleh rujuk gambar selepas kat bawah ni.




Nampak tak perbezaannya, kalau dibandingkan sebelum AJ gunakan L'Occitane Immortelle Divine Youth Oil? Oh ya! Bila dah mula tak kering, AJ cuma perlu 1-2 titis je setiap kali penggunaan.

Cara pengunaan

Selepas membersihkan kulit wajah dan menggunakan toner, ratakan L'Occitane Immortelle Divine Youth Oil pada tapak tangan dan apply pada kulit. Amaun minyak tu bergantung pada jenis kulit macam AJ cakap awal tadi. Korang pandai-pandailah agak kan?

So kalau korag berminat nak cuba sendiri L'Occitane Immortelle Divine Youth Oil, korang boleh kunjungi outlet L'Occitane yang berhampiran. AJ pasti, korang akan jatuh cinta dengan L'Occitane Immortelle Divine Youth Oil!

#DivineYouthOil #SayYesToFaceOil #LOccitaneMalaysia #ButterflyMsia


Tiada ulasan