PRETTIAN Skincare Untuk Kulit Cantik dan Berseri

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA 

Bila usia kakak dah makin meningkat ni, penjagaan kulit memang penting. So kakak nak kenalkan korang dengan produk PRETTIAN Skincare untuk kulit yang lebih cantik dan berseri. Prettian merupakan siri penjagaan kulit dari Korea yang menggunakan bahan asas semulajadi dengan teknologi nano. Bahan yang digunakan didatangkan khas dari Pulau Jeju! Kalau korang belum tau, Nora Arrifin merupakan wajah untuk produk Prettian, patutlah Kak Nora sentiasa nampak awet muda kan?


Prettian bermaksud Pretty + Angel dan berpengalaman selama 30 tahun dalam bidang penyelidikan. Prettian juga bergabung dengan SKIN MEDS yang mempunyai 17 doktor domestik yang pakar dalam pelbagai ujian klinikal produk seperti ujian kerengsaan kulit, peningkatan sebum, peningkatan pori, peningkatan gloss serta peningkatan ketelusan. Jadi memang produk Prettian adalah satu produk yang tak perlu diragui.


Terdapat 3 jenis produk di dalam rangkaian Prettian skincare iaitu Triple Oil Cleanser, Moisturising Cream dan Silky Brightrening Cream. Kesemua produk ni mempunyai pelbagai fungsi tersendiri dalam membantu mendapatkan kulit yang cantik dan berseri. Masa kakak terima kotak Prettian skincare, bau wanginya terus menerpa hidung. Terus jadi teruja nak tengok isi kandungan kotak ni okay! Apa lagi? Jommmm!




Triple Oil Cleanser



Sebenarnya kalau nak cerita pasal pencuci muka, kakak memang elak untuk nak gunakan pembersih yang berasaskan minyak. Walaupun kulit kakak kadang-kadang sedikit kering, oil cleanser is big NO! Tau kenapa? Dulu kakak penah cuba satu produk ni, tapi lepas setiap kali cuci muka, kulit jadi melekit dan terasa terlalu berminyak. Lepas beberapa hari, naik jerawat halus pulak. So memang kurang percaya sikit dengan oil base cleanser. Tapi kan, bila nampak produk Prettian, kakak nak juga cuba sebab color dia menarik perhatian! Hahahahha. Kalau bukan sebab color, taklah kot rasa nak cuba. Nampak tak tang mana first impression yang buat kakak nak cuba? Hahahahahah.


Prettian Triple Oil Cleanser dirumus dengan teknologi tiga lapisan, sebab tu korang nampak dia ada 3 warna yang berlainan dalam sebotol pencuci muka tu. Nak try produk ni, kakak saja mekap agak heavy. Agak-agak berkesan ke tak berkesan untuk tanggalkan kesan mekap?

Tekstur triple oil cleanser ni tak terlalu likat dan bau dia pun lembut. Yelah, kalau terlalu wangi dah jadi tak natural pulak. Bukan semua orang boleh guna pembersih wajah yang too fragrance. Kakak try pam dan ratakan pada tangan, minyaknya mudah meresap dan tak terasa berat. Kalau yang likat tu, sapu je dah rasa berat! So far, triple oil cleanser ni LULUS!

Bahan utama yang terdapat dalam Triple Oil Cleanser ialah tropical acai berry, witch hazel & sage dengan rumusan istimewa Prettian. Kesemua bahan ni, memang sangat lembut pada kulit dan tidak akan membuatkan kulit kita rengsa. Selain itu ianya membantu mengurangkan tanda-tanda penuaan, mengecilkan liang roma dan membuang sel-sel kulit mati secara semulajadi selepas setiap kali kita mencuci wajah.


Cara pengunaannya mudah je, korang cuma perlu goncangkan botol untuk sebatikan minyak dan terus pam atas cotton pad atau tapak tangan dan sapukan pada kulit wajah. Nampak tak? Sekali wipes je terus kesan mekap pada muka kakak hilang. Sekarang ni dah tak perlu lagi nak sental kulit kuat-kuat untuk hilangkan mekap terutamanya yang jenis kalis air.

Harga pasaran : RM 128


Moisturising Cream


Kunci kepada keremajaan dan kecantikan ialah kulit yang mempunyai kelembapan yang tinggi. Krim pelembab dari Prettian mengandungi snail mucin sebagai bahan utama dan juga shea butter, Vitamin B dan ekstrak pennywort. Selain itu, krim pelembab Prettian diperkaya dengan tangerine, ecklonia cava & honey.


Teksturnya sangat lembut dan ringan. Macam pembersih muka, moisturising cream Prettian pun tak terlalu pekat dan likat. Kulit muka kakak memang tak boleh terima kalau produk tu terlalu pekat, automatik kulit kakak akan jadi macam berat dan panas. Lepas 2 - 3 hari, kau tunggu kejap, confirm naik jerawat! 

Bila kakak cuba sendiri produk ni, tak rasa berat dan mudah meresap jauh ke alam kulit. Bila pakai tu memang rasa kulit menjadi lebih anjal dan terhidrasi. Bertambah keremajaan kakak! Selain tu boleh mengurangkan pigmentasi, memperbaiki tekstur kulit dan mencerahkan kalau korang konsisten. 

Harga pasaran : RM 118

Silky Brightening Cream


Dirumus dengan hizika fusiforme, ecklonia cava & honey dengan rumusan istimewa Prettian, produk ini membantu memudarkan cela dan parut pada wajah. Paling bagus digunakan sebagai asas mekap.


Selalunya, brightening cream akan meninggalkan kesan putih berlebihan pada kulit, tapi Silky Brightening Cream tidak menjadikan kulit kita nampak cerah yang tidak natural, ianya amat sesuai dengan semua warna kulit dan mudah meresap ke dalam kulit. Bila pakai mekap, tona kulit kita akan nampak lebih sekata dan kulit kita akan jadi 1 tona lebih cerah.

Sebenarnya Prettian Silky Brightening Cream ni bukan hanya boleh apply kat muka je, tapi korang boleh sapukan juga pada tangan, siku dan tempat yang korang nak nampakkan sedikit cerah. Kakak pakai kat tangan jugak supaya takdalah nampak warna kulit kat muka dengan kat tangan tu jauh beza. Kang ada pulak yang cakap "Eiiii, muka putih tapi tangan gelap." Huhuhuhuhu

Untuk produk ni kakak tak pasti la dia ada SPF ke tidak, rasanya takde kot. Kalau didatangkan dengan SPF lagi bagus kan? Yelah, kita orang perempuan ni kadang malas nak tepek banyak-banyak benda kat muka. Yang ada fungsi 2 in 1 ke 3 in 1 memang sangat membantu.

Harga pasaran : RM 108

Produk PRETTIAN Skincare ni sangat sesuai dengan semua jenis kulit tau, tak perlu nak berbelanja lebih untuk banyak-banyak produk. Kakak sendiri dah cuba produk Prettian skincare dan hasilnya sangat memberangsangkan. Kulit kakak terasa lebih segar, lembut dan tampak lebih sekata. Selain tu, kadar kelembapan kulit juga menjadi lebih baik. Seronoknya bila kita ada kulit yang cantik dan berseri tanpa ada bermasalah. Terima kasih PRETTIAN Skincare!

Kakak harap lepas ni PRETTIAN Skincare akan keluarkan travel set pulak. Yelah kakak kan selalu travel, so mengusung full-sized product tu memang sangat tak praktikal. Lagipun, kalau ada travel size, mereka yang baru nak kenal produk ni pun boleh cuba. Kan kan kan?


Kalau korang nak tau lebih lanjut dan cuba sendiri produk Prettian ni, korang boleh hubungi Prettian di :

Website : https://prettian.my/
Instagram : https://instagram.com/prettian.my
Facebook : https://www.facebook.com/prettianmy
Shopee : https://shp.ee/aw9z8je

Apa tunggu lagi? Inilah masanya nak dapatkan kulit yang cantik dan berseri bak gadis Korea dengan PRETTIAN Skincare!

email signature

Tiada ulasan