Resipi Berani MAGGI® Musim Ke-2 Kini Kembali!

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA 


Resipi Berani MAGGI® Musim Ke-2 Kini Kembali! | Seramai 12 orang wanita akan tampil dalam siri realiti TV sebanyak 6 episod, bermula hari ini 8 Julai 2022, jam 4.30 petang di TV3. Mereka yang terpilih ini merupakan antara yang bertuah daripada 2000 peserta untuk meneruskan cabaran kulinari dan keusahawanan bagi merebut gelaran juara.




Rancangan realiti Resipi Berani MAGGI® akan membawakan kembali tiga orang Mentor yang cukup terkenal iaitu Duta Jenama bagi MAGGI® CukupRasa, Datin Paduka Eina Azman, Pengarah, Penerbit, Aktres dan Pemilik The Dim Sum Place, Sheila Rusly dan Ikon Usahawan dan Pemilik My Mum’s Bakery, Anne Idris yang akan membimbing 12 orang peserta sepanjang siri realiti ini menerusi Sesi Maklum Balas Mentor. Untuk Musim Ke-2, siri ini akan menampilkan empat orang juri jemputan iaitu Stacy Anam, Betty Rahmad, Aisya J dan Chef Sherson Lian.





Rancangan Resipi Berani MAGGI® Musim Ke-2 ini juga akan membawakan kembali hos kesayangan korang, Nana Mahazan! Yeayyyyy!




Musim kedua rancangan Resipi Berani MAGGI® menjanjikan lebih banyak kejutan. Banyak cabaran yang akan ditempuh oleh setiap peserta untuk meguji kecekalan mereka. Antara cabaran yang bakal dihadapi para peserta adalah menyediakan hidangan istimewa masing-masing dan penciptaan semula masakan asli Malaysia dengan menggunakan ramuan yang unik serta cabaran dalam bidang Pembangunan Peribadi, Kemahiran Berniaga dan Kemahiran Memasak. Selain cabaran kulinari, para peserta juga perlu memberi tumpuan kepada elemen seperti kemapanan makanan, daya maju perniagaan serta memanfaatkan penghasilan kandungan untuk platform media sosial. Fuhhh, menarik! tak sabar kakak nak tonton petang ni.



Kakak sendiri berkesempatan menghadiri sesi pelancaran rancangan Resipi Berani MAGGI® musim Ke-2 baru-baru ni dan dapat mengetahui serba sedikit mengenai program ini dan cabaran yang bakal dilalui oleh para peserta. Menurut Geetha Balakrishna, Pegawai Eksekutif Perniagaan MAGGI®, Nestlé (Malaysia) Berhad,


“Kami teruja mempersembahkan musim kedua rancangan realiti ini untuk meningkatkan lagi kemahiran perniagaan dan memperkasakan lebih ramai wanita disamping menyediakan platform untuk mereka mencapai impian masing-masing. Saksikan bagaimana para peserta keluar dari zon selesa mereka, menempuh cabaran, membina keyakinan diri dan berkembang melalui bimbingan para Mentor MAGGI yang berpengalaman beserta barisan juri jemputan yang baharu!”


“Matlamat rancangan realiti MAGGI adalah untuk menampilkan perjalanan para peserta dalam memajukan perniagaan makanan mereka. Kami berharap rancangan ini dapat memberi inspirasi kepada para wanita untuk memulakan sesuatu yang baharu bagi membawa perubahan positif dan menaiktaraf kehidupan mereka. Kami telah menyaksikan perubahan ketara pada para pemenang musim pertama, dan bagaimana mereka mampu memberi inspirasi serta impak kepada kehidupan orang lain.”




Bagi Resipi Berani MAGGI® Musim Ke-2, juara akan membawa modal benih sebanyak RM8,000 dan akan menjalani program bimbingan peribadi selama 8 minggu bersama ikon usahawan, Anne Idris. Manakala naib juara dan pemenang tempat ketiga akan membawa pulang modal benih sebanyak RM5,000.


Rancangan realiti Resipi Berani MAGGI® Musim Ke-2 akan ditayangkan setiap hari Jumaat, jam 4.3o petang hanya di TV3 bermula hari ini, 8 Julai 2022 selama 6 minggu. Agaknya apalah resepi peserta-peserta ni ye. Kalau korang tak sempat nak menonton Resipi Berani MAGGI® ni, jangan risau, korang boleh menonton kembali di saluran Youtube MAGGI® (https://www.youtube.com/user/maggimalaysia/videos) ataupun siaran ulangan di TV3 setiap hari Sabtu, jam 11.30 pagi.




Dalam rancangan realiti Resipi Berani MAGGI® Musim Ke-2 ini 12 peserta yang berjaya memasuki peringkat akhir terdiri daripada para pemilik perniagaan makanan yang berpangkalan dari rumah iaitu Anastasia Maigi (Sabah), Kalarani A/P Subramaniam (Putrajaya), Mellony Anak Stephen (Sarawak), Nazrina binti Zamani (Selangor), Noraslinda binti Rusli (Selangor), Norli binti Mohd Azmi (Selangor), Kentila A/P Veerayah (Selangor), Nur Syahidah Aimullah binti Abdul Rahim (Kedah), Nurul ‘Syaza Shahirah binti A. Samsuddin (Melaka), Nurul Hajar Ismail (Johor), Rozana Sari binti Roslan (Pahang) dan Suzaimi binti Zahari (Terengganu). Korang rasa, siapa yang akan menyandang gelaran juara Resipi Berani MAGGI® Musim Ke-2? Kenalah tonton sendiri!


Masa hari pelancaran Resipi Berani MAGGI® Musim Ke-2, kami kena jawab trivia sikit. Kakak kau ni antara 10 orang yang berjaya menjawab soalan. Hebat jugak ek! Done puji diri sendiri! Hahahahahaha.




Episod 1 Resipi Berani MAGGI® Musim Ke-2

Amacam? Dah tengok ke episod 1 tadi? Best ke tak? Kakak dah tengok, berdebar-debar pulak rasa. Mentor Sheila Rusly memang garang, dan komen-komen mentor lain seperti Datin Paduka Eina Azman dan Anne Idris sangat straight forward. Tapi bagus tau, sebab komen-komen membina macam ni akan buat peserta lebih kental dan dapat memperbaiki mutu masakan juga.


Untuk episod pertama ni peserta kena masak signature dish mereka. Masa ni banyak sangat moment menarik korang boleh tengok tau. Kelakar ada, sedih pun ada. Paling best, siap mention minta resipi kat member! Hahahahahah.

So korang kena tengok setiap episod Resipi Berani MAGGI® Musim Ke-2 ni tau. Kakak ada 2-3 orang peserta favourite dah. Nak tebak siapa boleh jadi pemenang, awal lagi. Kita tengok episod minggu depan pulak macam mana. 




Info lanjut mengenai rancangan ini ataupun produk MAGGI® :


Tiada ulasan