Rapunzel's Secret Box dari Althea Korea

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA 

AJ ada secret! Shhhh... It's Rapunzel's Secret Box dari Althea Korea! Serius AJ memang excited sangat bila dapat box ni. Tahap kegembiraan terus naik 200% okay! Semuanya produk penjagaan rambut, tell me bila masa seorang Ayue tak happy bila salah satu produk tu adalah produk warna rambut dalam warna favorite AJ!


AJ ni memang ada habit suka sangat tukar warna rambut, so penjagaan rambut yang khusus memang perlu dititikberatkan. Kalau tak, memang rosak teruklah rambut AJ. So dengan produk yang ada dalam Rapunzel's Secret Bix, AJ boleh senyum je sebabnya produk-produk ni memang sangat membantu AJ elakkan rambut jadi bermasalah!

Okay, tak nak lengahkan masa lagi. Jom tengok apa yang ada dalam Rapunzel's Secret Box.

The Healthy Silk Protein Hair Ampoule - Black Bean Protein



Produk kan unik sangat sebab datang dalam bentuk picagari. Mungkin ramai yang tak tau, protein yang ada dalam black bean sangat baik untuk rambut yang lebih sihat dan bersinar. Sangat sesuai untuk semua jenis rambut termasuk rambut berminyak! Lepas syampu rambut, sapukan pada rambut dan biarkan selama 5-10 minit kemudian bilas. Rambut terus rasa lembut lepas tu.

Dr. Dr. B5 Shampoo Anti-Hair Loss




Bagi mereka yang mengalami masalah keguguran rambut, boleh guna yang ni. Bau dia macam herba sikit tau. 

Mise en Scene Perfect Serum



Ada 2 langkah mudah nak gunakan serum rambut Mise en Scene ni.

Langkah 1 : Sapukan rata krim yang tertera step 1

Langkah 2 : Tutup rambut menggunakan shower cap mask yang ada tulis step 2


Suaviss travel pack - Argan Scalp Shampoo, Argan Brilliant Hair Conditioner, Suaviss Perfect One Foaming Pore Cleanser




I love this! Senang nak muatkan dalam beg bila travel lepas tu shampoo dia pun best, rambut jadi lebih lembut dan juga tak kering. Pencuci muka pulak, bertindak jauh ke dalam pori dan buat kulit muka kita lebih halus.

Aritaum Colorize Hair Bleach



AJ seriously tak berani sebenarnya nak bleach rambut sendiri. But this product is very easy to use. Dalam tu ada 2 peket tau, 1 bleaching powder dan 1 krim. Korang cuma perlu campurkan kedua-duanya dalam 1 bekas plastik dan sapukan pada bahagian yang hendak dibleach.




Biarkan selama 10 ke 30 minit. Kalau korang prefer warna yang lebih cerah, biarlah lama sikit. Rambut AJ memang dah penah bleach, so dalam gambar ni tak nampak sangatlah. Tapi warna rambut AJ jadi sedikit cerah.



Aprilskin Turn-Up Color Treatment (Peach Pink)



Ni produk yang paling AJ suka! Datang dalam warna yang lembut dan favorite color AJ. Peach Pink! Nak guna senang gila okay, tak payah campur dengan pape pun. Keluarkan warna dari tiub dan terus ratakan pada rambut. Biar selama lebih kurang 20 minit selepas mencuci rambut dan bilas bersih. Hasilnya? Rambut AJ jadi pink cerah. Love it!!!!




Koelf Deep Scalp Purifying Swab



Ni macam cotton buds je bentuknya. Digunakan untuk merawat kulit kepala dan jadikan kulit kepala lebih segar.

CP-1 Scalp Tincture




Lagi 1 produk yang AJ suka! AJ ada masalah kegatalan kulit kepala yang teruk lepas banyak sangat beraktiviti luar, mungkin sebab berpeluh semua kan. Banyak dah yang AJ guna, tapi kurang berhasil. Bila AJ try produk ni, Alhamdulillah kulit kepala AJ tak gatal. Rase sejuk dan segar je. Kalau kene angin lagi best. Cuma perlu sembur pada kulit kepala dan urut perlahan. Best!



CP-1 Premium Silk Ampoule



Yang ni AJ dah bawak ke hulu hilir dah pun, packaging dia kecik je tapi tahan lama. Selalunya lepas mandi tu, AJ sapukan sikit pada rambut yang lembab. Produk ni buat rambut AJ tak frizzy. Bau pun wangi je. Kalau kat luar tu, bila AJ dah start rasa rambut kembang semacam je, terus sapu Cp-1 Premium Silk Ampoule, barulah rasa rambut terkawal je serabutnya. Tabiat mewarna rambut AJ memang buat rambut kering dan rosak. Nasib baik ada penyelamat!



Dan ada extra sample Suaviss Argan Scalp Shampoo, Argan Brilliant Hair Conditioner jugak!



Kat bawah ni AJ nak tunjuk dengan korang betapa excitednya AJ bila dapat Rapunzel's Secret Box dan sikit demo AJ warnakan rambut.




Kalau korang nak dapatkan sendiri produk ni bolehlah ke laman web Althea Korea sekarang! Rugi tau tak beli Rapunzel's Secret Box. AJ a bit regret tau lambat pasal secret box ni. Kalau tau, awal-awal AJ dah sebat tau.

Anyway, thanks Althea Korea! Sekarang AJ tak risau sangat dah pasal rambut rosak. Rapunzel's Secret Box kan ada!

P/s : I love my new peach pink ombre hair!

5 ulasan

  1. Pernah shopping 2kali dekat althea! Walaupun jauh nun Korea tapi semuanya di hujung jari.
    Kalau selalu warnakan rambut, memang patut menitikberatkan kecantikan dan penjagaan dia kan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Best kan, lepas tu barang pun cepat je sampai...
      Aah betul, kene extra sikit penjagaannya.. Lagi 1 kene rajin trim jugak... 😁

      Padam
  2. Best tu AJ..produk Alteha, u ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Best kak... Paling best tang scalp care tu & of course pewarna rambut tu....

      Padam