Eat.Travel.Write 8 | Menjelajah Sekitar Hulu Langat, Selangor

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA 

Minggu lepas AJ berpeluang join Eat.Travel.Write edisi ke 8 untuk pertama kali. Sebelum ni penah jugak dapat jemputan tapi kekangan kerja buat AJ tak dapat join. Sekarang ni, pantang ada masa Insyallah join! Hehehehehe.



Kalau korang yang biasa baca pasal program Eat.Travel.Write dari rakan blogger lain sebelum ni, korang memang sedia maklum program ni akan bawak korang jelajah tempat makan menarik dan kawasan tarikan yang terdapat di sekitar Negeri Selangor. Untuk Eat.Travel.Write 8 kami dibawa menjelajah sekitar Hulu Langat.

Kalau sebut Hulu Langat, mesti korang duk fikir pasal air terjun Sungai Congak, Sungai Gaban, Gunung Nuang dan aktiviti outdoor lain kan? Tapi sebenarnya Hulu Langat lebih pada tu terutamanya tempat makan pelbagai etnik.

Sepanjang program kali ni, kami diperkenalkan dengan menu masakan etnik Minang, Kerinci dan Mandailing. Kalau masakan Minang tu, AJ rasa mungkin tak berapa asing lagi kan, tapi nak dapat yang betul-betul citarasa kampung tu tak berapa senang nak jumpa. So kat Hulu Langat ni ada yang best dan sedap. 

Antara yang sempat kami singgah ialah  Selera Anggerik D'Nanding, Gerai Masakan Asli Kampung (Ikan Sungai), Menu Kerinci di Teratak Dusun D'Lui, cara membuat kuih tradisional Etnik Mandailing dan sebagainya. Selain tu kami juga dibawa ke beberapa tempat menarik seperti tempat menjual keris dan juga taman herba. Kalau nak tau lebih lanjut, korang tunggu entri AJ yang seterusnya okay! AJ bagi pembuka bicara dulu untuk korang tau.


P/s : Lauk kampung kat Hulu Langat power!



Tiada ulasan