Ooh La La Brunch, Bonjour!

 ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA 


Ooh La La Brunch, Bonjour! | Sepanjang beberapa bulan lepas, banyak betul dugaan sampai kakak sendiri lupa nak mingle-mingle dan manjakan diri sendiri dari baik segi mental dan fizikal. Lepas tu kakak nampak Mamasan post pasal Ooh La La Brunch, terus kakak register, kalau ada rezeki boleh la join kan. Alhamdulillah, tak lama lepas tu kakak dapat invitation dari Mamasan. Thank you Tammy!



Seperti tahun-tahun sebelum ni, kalau event dengan Tammy, mesti akan ada tema. Untuk Ooh La La Brunch kali ni, temanya adalah Parisian Chic! kalau sebut pasal Paris, kakak terus terbayang baret hat. Bab baju pulak, susah jugak kakak nak decide nak pakai apa. Kalau korang google, Parisian fashion ni jenis yang agak minimalis. Dan kalau korang kenal kakak, minimalis tu so not me! Hehehehehe. So lepas google segala images, godek kat Pinterest, kakak pilih untuk pakai tweet suit warna pink ala-ala Emily in Paris. Aggittteeeewww!



Event kali ni bertempat di Lou Lou James Kitchen, Plaza Arkadia. Lepas 2 tahun takde event, kakak memang excited sangat nak mingle dengan geng-geng The Butterfly Project Malaysia. Actually Ooh La La Brunch ni event yang santai dan berkonsepkan self-care. Yes! Self-care, kakak tau this past few years has been so hard for most of us. Dengan pandemic yang macam tak berkesudahan, ada yang hilang kerja dan macam-macam lagi. Macam kakak pula, baru-baru ni diduga dengan kesihatan Abah yang tak menentu, so kakak memang stress, sedih dan sangat-sangat perlukan sedikit me time untuk kakak rehatkan kepala dan badan.



Dalam acara ni, ada beberapa sesi self-care yang kitorang buat. Antaranya aktiviti melukis atas tote bag bersama Us For Ocean. Aktiviti ni memang seronok, semua orang enjoy gila melukis atas tote bag tu tau. Ramai betul yang kreatif tau, kemain cantik lukisan diorang. Kakak yang tak berapa nak kreatif ni, lukis je la apa yang terlintas kat kepala. Hasil diaaaaaaa... Tadaaaaaaaa! Hahahahha. Bolehlah kan???



Lepas tu pula, ada sharing session bersama Roots Malaysia yang berkepakaran dalam menghasilkan Essential Oil (EO). Sekarang ni EO memang dah jadi 1 bende yang semua orang wajb ada. EO ni banyak kegunaan dia, selain daripada bau yang mampu menenangkan ianya juga boleh membantu merubah mood seseorang. Ada juga EO yang boleh mengurangkan gejala penyakit seperti sengugut, sakit kepala dan sebagainya. Masa kat Ooh La La Brunch ni, kami dapat EO yang special dari Roots Malaysia tau! Tapi kakak lupa la main ingredients EO dia tu. Yang kakak tau bau dia memang best!



Lepas tu pulak, ada sharing session dari Skin Inc. Kalau korang memang pentingkan penjagaan kulit, Skin Inc ni bukan jenama asing lagi. Kat Sephora pun ada jual. Skin Inc memang terkenal dengan custom skincare, maksudnya skincare kita tu dirumus dengan ingredients yang bersesuaian dengan kulit kita dan juga mengikut jenis kulit. Masa sesi ni juga Skin Inc ada buat demo produk TRI-LIGHT™️ mereka yang mampu membantu memperbaiki sel kulit dan membuatkan kulit jadi lebih lembut. Paling best, kitorang semua dihadiahkan dengan Skin Inc Sleeping Mask yang dirumus bersesuaian dengan kulit masing-masing tau! Yeayyyyy!



Sepanjang acara, kami dihidangkan dengan Ooh La La Brunch dari Lou Lou James Kitchen, beserta dengan refreshing drinks dari MONIN. Masa ni la baru tau sebutan yang betul tau, kalau tak ikut main dan je sebut MONIN tu! Hahahahhaahha. Antara menu yang dihidangkan ialah Spaghetti, Roast Chicken, pelbagai jenis keju dan banyak lagi! Korang boleh tengok je la gambar. Hahahhahah.



Kemuncak acara, pengumuman 3 pemenang best-dresses. Korang rasa kakak menang ke tidak? Alhamdulillah, kakak merupakan salah seorang dari 3 pemenang. Yeayyyy! Tapi pada kakak kan, semua yang hadir tu memang mengikut tema dan cantik-cantik.



Apapun, kakak nak ucap terima kasih kepada semua penaja Ooh La La Brunch dan of course kepada Mamasan yang sudi menjemput kakak. It means a lot to me! See you next event.


My tablemate!


Au Revoir!

Tiada ulasan