Rock'N Bowls Innovasi Menu Terbaru di Hard Rock Cafe, Kuala Lumpur

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA 

Alhamdulilah minggu lepas AJ dapat luangkan masa di Hard Rock Cafe (HRC), Kuala Lumpur untuk mencuba hidangan dan innovasi terbaru yang disajikan buat para pengunjung Hard Rock Cafe, KL. Semua orang tau HRC memang selalu menghidangkan hidangan yang terbaik. Kali ni HRC tampil dengan konsep Rock'N Bowls dimana hidangan yang biasa dinaikkan ke level " rock star ".



Bermula 10 Januari lepas sehingga 13 Mac 2018 nanti korang boleh nikmati 3 jenis hidangan iaitu Southwest Meatball Bowl, BBQ Shrimp Noodle Bowl dan Chili Lime Chicken  Bowl di HRC. Sambil makan boleh juga layan live band kat sana.



Okay jom tengok apa yang menariknya 3 hidangan ni.

Southwest Meatball Bowl



* brown rice bowl cooked with a blend of Cajun and Southwst seasonings, topped with hot meatballs, honey sriracha glaze, chili lime crema, grated cotija cheese and crispy, seasoned tortilla straws. *

BBQ Shrimp Noodle Bowl



* rice noodle bowl served with grilled shrimp in an Asian BBQ sauce mixed with shredded napa cabbage, sesame soy glaze, sliced green onions, white sesame seeds, freshly squeezed lime juice and fried won tons. *

Chili Lime Chicken Bowl



* brown rice bowl topped with grilled chili pepper lime chicken, Cajun seasoning, diced avocado, black beans, roasted corn, grated cotija cheese, chili lime crema, chopped cilantro and nacho seasoned tortilla straws. *

Bagi AJ, hidangan kali ni lain daripada yang lain. Rasa dia pun unik. Paling AJ suka adalah rasa meatball yang kaya dengan daging berjus. Lepas tu AJ suka nasi dari beras perang yang dicampur dengan avacado tu. Terasa lemak dari avacado tu kat hujung lidah ni. Yelah, selalu avacado orang buat jus. Yang ni bila dicampur dalam nasi kena pulak padanannya tu.


HRC selalu tampilkan sesuatu yang berlainan bagi memastikan makanan yang dihidangkan akan menjadi hidangan yang takkan dilupakan. Bukan AJ yang kata tau, AJ petik kata-kata Darryl Mickler, Senior Director of Global Research and Development.

Selain dari hidangan Rock'N Bowls. kami juga dihidangkan dengan 2 starters dan juga 2 pencuci mulut sebagai menu tambahan. Bertambah-tambah jadinya makan. AJ suka sangat dengan dessert yang 1 tu, lupa pulak namanya, yang ada whipped cream tu. Dalam tu ada brownies tau, nyum! Berselera AJ makan tau!





Okay, kalau korang nak cuba sendiri apa kata korang layari : www.hardrock.com ataupun kunjungi Hard Rock Cafe, Kuala Lumpur yang terletak di Jalan Sultan Ismail. Jangan lupa tau cuba menu Rock'N Bowls, sampai 13 Mac 2018 ni je tau. " Cepat, cepat... Jangan lambat, lambat! "


Info Hard Rock International.

" Terdapat di 73 buah negara termasuk 178 cafe, 24 hotel dan 11 casino merupakan salah 1 jenama yang dikenali di seluruh dunia. Bermula dengan gitar Eric Clapton, Hard Rock telah memiliki banyak koleksi terunggul daripada banyak nama ternama. "

P/s : Terbayang pulak meatball nya tu!

1 ulasan