Sharul Channa Kembali dengan Persembahan Sharul Weds Sharul!


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA 


Sharul Channa dikenali dengan pelbagai nama daripada "Pottymouth" kepada satu-satunya "female stand-up comic" di Singapura. Nama Sharul Channa bukan nama asing lagi kat sana.

Sejak persembahan pertama di "open mic event" di Singaporean comedy club beberapa tahun yang lepas, Sharul telah berjaya membuat persembahan di Australia, Malaysia, FIlifina, China dan India. Beliau juga telah melakar sejarah dimana Sharul Channa telah menjadi pelawak pertama Singapura yang terpilih untuk menyertai The Melbourne International Comedy Festival pada tahun 2016.

Kini, Shahrul Channa kembali ke Malaysia dengan membawakan persembahan komedi kedua bertajuk Sharul Weds Sharul. Haaaa? Nak kahwin dengan diri sendiri? Macam mana tu?



Persembahan yang berdurasi lebih kurang sejam setengah oleh seorang pelawak wanita bernama Sharul Channa ni pasti akan membuatkan korang geli hati. Beliau akan menceritakan mengenai perkahwinan masyarakat India, dari "couple hashtag", wedding buffet serta cerita dari Aunty Sunita yang mengelilingi api sebanyak 7 kali dan dijanjikan 7 jangka hayat dan sebagainya.

Kemunculan Sharul Channa dalam dunia komedi ni bukan 1 jalan mudah pada awalnya. Beliau terpaksa bersaing dengan adegan komedi lain yang didominasi oleh nama-nama besar. Tetapi sifat tidak mudah menyerah kalahnya dan berani menghadapi cabaran membuatkan wanita ini berjaya menjadi satu-satunya stand-up comedian wanita pertama di Singapura dengan persembahan solo bertajuk "Pottymouth".

Menurut Sharul Channa, di atas pentas beliau 150% dirinya yang sebenar. So kalau korang sendiri nak tengok sendiri persembahan Sharul Channa di Temple Of Fine Arts pada 24 Februari nanti boleh dapatkan tiket di https://airasiaredtix.com/sharul_weds_sharul.

AJ sendiri tak sabar nak tengok persembahan Shahrul Channa, kalau nak tau ini merupakan kali pertama AJ tengok persembahan beliau tau. Kalau Harith Iskandar dan Douglas Lim AJ dah penah tengok, nak tengok pula macam mana dengan persembahan stand-up comedy dari wanita bernama Sharul Channa  ni. Jumpa korang kat sana okay.

P/s : AJ salute dengan mereka yang buat stand-up comedy, bukan senang wooo.


Tiada ulasan