Manfaat California Blueberries

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA 


Manfaat California Blueberries | Korang tau tak California Blueberries ni ada banyak manfaat? Walaupun bersaiz kecil, buah blueberry dikenali sebagai "super fruits" kerana khasiat yang terdapat di dalam blueberry itu sendiri. Mengandungi pelbagai jenis nutrisi, vitamin dan juga kaya dengan antioksidan.



Sekarang ni, musim blueberry dah kembali tau dan California merupakan salah sebuah negara pengeluar yang terbesar di Amerika Utara. Sebab tu California Bluberries ni antara buah blueberry yang termanis.


Manfaat dan Khasiat California Blueberries



California Blueberries ni bukan saja sedap dinikmati begitu je, tapi boleh diolah menjadi pelbagai menu yang berkhasiat tau. Boleh buat kek, pencuci mulut, dicampurkan dalam minuman, kalau orang yang tengah diet pun sesuai mengambil buah blueberry. menjadikan bluberry sebagai salah satu makanan tambahan dalam diet seharian memang sangat bagus untuk menambahkan tenaga dan meningkatkan kadar imun kesihatan kita tau!


Sedikit fakta mengenai California Blueberries




  • California Blueberries rendah lemak - Satu cawan blueberry mengandungi 80 kalori dan hampir tiada lemak. Jadi, kita boleh menikmati keenakan dan kemanisan blueberry bila-bila masa sahaja tanpa had.
  • Kaya dengan Serat - California Blueberries bukan sahaja  rendah lemak tetapi merupakan salah satu sumber serat yang baik dalam membantu mengekalkan penghadaman.
  • Vitamin C untuk Penguat Imun -  Satu hidangan blueberry mengandungi 25% keperluan Vitamin C yang diperlukan tubuh untuk membantu sistem imun yang sihat.
  • Kesihatan Tulang dan Penggalak Tenaga - California Blueberries tinggi dengan Manganese, nutrien penting yang memainkan peranan dalam pembangunan tulang dan menukar protein, karbohidrat dan lemak kepada tenaga.


Banyakkan manfaat yang boleh didapati dalam bluberry? Walaupun kecil, manfaat dan khasiat dia sangat besar untuk kita. So mulai hari ni, kakak nak ajak korang mula mengamalkan pengambilan blueberry ni tau. Kakak pun dah start amalkan bersarapan dengan California Blueberries ni tau! Badan pun rasa lebih bertenaga.



Info lanjut mengenai California Blueberries, layari : 


Website : www.calblueberry.org
Facebook : https://www.facebook.com/CaliforniaBlueberryCommission
Instagram : https://www.instagram.com/calblueberries/



Tiada ulasan