Serbuk Halia #1 | Membantu Merawat Masalah Angin Dalam Badan dan Kesihatan

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA


Serbuk Halia #1 | Membantu Merawat Masalah Angin Dalam Badan dan Kesihatan | Siapa ada masalah angin? Masalah angin dalam badan jangan dipandang enteng, kalau dibiarkan boleh memudaratkan kesihatan juga tau! Masalah angin dalam badan biasanya berpunca dari cara pemakanan serta sistem penghadaman. Bila masalah angin ni datang memang akan rasa tak selesa, dengan perut rasa sebu, kembung, kerap rasa nak sendawa, badan rasa berbisa dan lesu je.



Baru ni kakak ada tengok Ben Ashaari duk promote Serbuk Halia #1. Mula-mula kakak takde pun rasa nak cuba tapi lepas tengok ramai rakan-rakan KBBA9 lain cakap serbuk Halia #1 ni bagus dan membantu dalam merawat dan membantu mengurangkan masalah angin dalam badan terus kakak order minggu lepas. Kakak ni badan je kecik, tapi jangan tak tau angin dalam badan banyak juga. Kalau sebelum ni, kakak selalu buat bekam angin tapi takkan setiap kali badan berangin nak kena pegi bekam kan? Bekam pun bukan boleh buat selalu. Jadinya Serbuk Halia #1 ni la alternatif yang paling cepat dan mudah.


Khasiat Halia dan Manfaat Dalam Kesihatan


Halia adalah sejenis bahan biasa yang boleh ditemui dalam ubatan tradisional di seluruh dunia. Halia sangat kaya dengan bahan kimia semulajadi yang dapat membantu memperbaiki tahap kesihatan kita. Tak dinafikan penggunaan halia ni bukan sesuatu yang asing, dari zaman nenek moyamg kita lagi dah digunakan. Dan halia bukan sahaja digunakan untuk tujuan perubatan, malahan digunakan dalam masakan juga!


Selain tu banyak lagi manfaat halia seperti :


  • Mencegah kuman dalam tubuh badan
  • Mengurangkan keradangan
  • Menguatkan imunisasi tubuh badan
  • Membantu sistem penghadaman
  • Mengurangkan pening kepala dan loya
  • Mengurangkan kesakitan haid
  • Membantu merendahkan paras kolestrol
  • Mengurangkan berat badan
  • Melegakan batuk dan sakit tekak


Trivia :

Satu sudu kecil halia segar mengandungi 4.8 kalori, 1.07 gram karbohidrat, 0.12 gram serat diet, 0.11 gram protein, 0.05 gram lemak dan 0.1 gram gula.


Kenapa Mesti Cuba Serbuk Halia #1?


  • Ianya 100% asli dan tidak mengandungi bahan campuran.
  • Menggunakan halia mentah terpilih dari Banjaran Crocker dan Banjaran Titiwangsa.
  • Ditanam oleh para petani secara tradisional sejak berabad lama.
  • Serbuk Halia Gunung ini diproses dengan teknologi terkini bagi mengekalkan khasiat semulajadinya.



Bagi kakak pula yang pertama, sebab ianya didatangkan dalam bentuk serbuk! Hahahaha. Senang nak guna untuk buat air ataupun letak dalam masakan. Korang tau la kan, kakak ni kadang tak berapa nak rajin hiris halia tu. Bila adanya halia dalam bentuk serbuk ni, memang kakak suka. Cepat dan mudah, anytime je boleh guna!




Macam kakak cakap tadi, kakak cuba Serbuk Halia #1 ni untuk masalah angin. Tapi bila dah amalkan, kakak perasan selain mengurangkan masalah angin dalam badan, sistem pencernaan kakak jadi lebih baik. Sebenarnya kakak ada masalah pencernaan, bila makan ke apa 2-3 hari sekali baru nak "membuang". Sekarang ni, setiap hari mesti check-in toilet! Hahahahhaha.


Selain tu kan, lepas kakak positif covid 2 bulan yang lepas, tekak selalu gatal dan kakak mengalami gejala batuk yang berterusan. Berbulan-bulan tak hilang batuk ni. Jadinya setiap pagi, kakak campurkan sedikit Serbuk Halia #1 dan madu dalam air suam. Alhamdulillah, lepas beberapa hari batuk mulai berkurangan dan tekak dah tak gatal. Tapi kalau korang tak lalu nak campur dengan air suam biasa, boleh juga campurkan dengan susu suam.



Orang perempuan ni, kalau period mesti ada yang sengugut teruk kan? Kakak pun tak lari dari masalah ni walaupun tak begitu teruk tapi tetap rasa cramp kat bahagian ari-ari tu bila nak period atau tengah period. Bila dah macam tu, kakak memang buat teh halia untuk kurangkan rasa tak selesa tu.


Dan korang boleh gunakan Serbuk Halia #1 ni dalam masakan setiap hari. Kakak suka campurkan halia hiris untuk rasa yang lebih crunchy dan masukkan juga serbuk halia untuk lebih rasa.




Testimoni mereka yang telah mencuba Serbuk Halia #1

Banyak lagi sebab kenapa korang kena cuba Serbuk Halia #1 ni. Korang boleh tengok testimoni dari mereka yang dah amalkannya. Memang bagus!








Macam mana nak dapatkan Serbuk Halia #1?


Senang je, korang cuma perlu whatsapp : https://wa.link/ve4p9p

Instagram : @halianosatu


Selamat mencuba! Pasti tak menyesal.

Tiada ulasan